söndag 7 november 2010

"Men JAG då..."

Jag vet inte vad jag ska säga. Sen när blev allt en tävling?
Vem är lyckligast i sitt förhållande?
Vem har störst problem som helt klart skuggar alla andras?
Vem har mest fett på kroppen att jobba bort...?
Listan är lång. Och det är alltid konkurrens vilket ämne du än tar upp... Alltid.
Alltid någon som inflikar med ett vasst "Men jag då..."
Ska det vara så?
Har känt denna spänning komma smygandes från många håll den senaste tiden och det är jobbigt. Kanske det är jag själv som är boven i dramat? Kanske jag som uttrycker mig på ett sådant sätt så folk känner att dom måste inflika med ett starkt "Men jag då..."
Kanske jag egentligen är värst av alla... Kanske jag är den som i varannan mening uttrycker ett högt "Men jag då!..."
Det är som att en del inte lyssnar. Dom hummar lite frånvarande och egentligen typ tänker på hur dom ska få bort den där fläcken på favorit tröja.
För i deras värld ryms inte dina problem. Dom är ju rätt så små. OM man nu ska jämföra med deras... för frågar du dom så inflikar dom med garanti in med ett "Men jag..." Du vadå? Vet inte? Nä antagligen inte. Ingen vet. Egentligen.
var trevligt att skriva ut om mitt lilla problem för tillfället på bloggen.
Och på tal om det så är blogg bra. Du kan skriva ut om allt, och bara dom som verkligen VILL veta läser det. Resten kan ju skumma igenom och fortsätta tänka på den där envisa fläcken... Du vill ju ändå ha tröjan i bra skick till helgen. Det är ju viktigt för dig att se bra ut... Skugga alla andra på ännu en punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar