lördag 19 juni 2010

Två dagar

Lite kort om igår och om dagens planer. Igår fick jag äntligen min nya resväska, det blev den stora rosa historian. Stackars Annan och Emma som var tvungen att vara med i mitt dilemma. Men som sagt lyckades ju bestämma mig och är mycket lycklig som har en sån snäll mamma. Är mycket roligare att ha en rosa väska än den förra blåa. Haha så kul att vara fjolligt feminin ibland. Efter stan åkte jag hem en sväng och visa stolt upp lägenheten för mamma och pussade lite på Janne. Sedan tog jag bussen kring sex och hälsade på Anna i hennes och Mattis lägenhet. Var lite kul för det var första gången jag var förbi där och det visade sig att vi hade köpt lika en massa grejer, som gardiner och mattor. Efter vi begrundat hur lika smak vi har så satte vi oss ner med varsin cider och bra musik. Efter någon timme med prat och mysande med Svea så kom Matti och han skjutsade oss till Porsön. Där fortsatte drickandet väldigt segt med Jonny & Co. Tror hemlängtan kom så hårt då dom faktiskt mest pratade om spel och motorer. Men nog var dom ändå trevliga, kanske bara inte mitt val av sällskap. Dessutom var jag grymt trött efter att ha sprungit på stan hela dagen. Men kom hem tillslut till min älskling och vi åt lite kycklingsallad och njöt av varandras sällskap.
Det var gårdagen, nu om idag. Det har regnat och duggat hela tiden då vi var på stan. Men är ju inte gjord av socker så smälte inte bort;) Fick mig en skål att ha klämmorna i och lite smått och gott från både Systemet och Konsum. Sedan slank två linnen ner, ett vitt och ett i pastell grönt. Fick skjuts av pappsi hem så det var ju skönt slapp man bli mer fuktig och blöt.
Men nu har jag iaf fått blogga av mig lite. Ska börja gå iväg och blanda ihop marinaden till kycklingen, för ikväll blir det grillat! Joel skulle komma kring 4 tiden och Emma och Anna tittar förbi kring 5-6 tiden. Blir trevligt tror jag:) Och ikväll tror jag vi inviger spelet "Hur fan visste du det?" Så svåra frågor så när någon väl kan en så blir det automatiskt att någon utbrister "hur fan visste du det?"
Ha det gött!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar