onsdag 21 juli 2010

Regnet från då

Idag har jag varit lite i min egna lilla värld. Det har varit mycket blandade känslor som gått i många vågor under dagen. Lika oförutsägbart som dagens väder. Solen strilar igenom men nästa gång du tittar öppnar sig himlen och ett tungt regna faller. Vet inte varför men det har ändå varit rätt okej att må såhär. Har kommit underfund med många inkörda tankar. Dessutom har en del gamla minnen och känslor letat sig fram. Som idag efter bastun då jag tog barnsligt mycket duschkräm och gnuggade in det, drog sedan ut armarna från bröstet och skapade en stor såphinna. Lika road som när man var liten och satt där med dom andra barnen i badhuset på den kalla metallstången och lekte med alldeles för mycket tvål. Helt otroligt att man satt ner och duschade!
Men som jag sagt tidigare, det är bra att må såhär ibland. Oftast så är det då man kommer underfund med vad det är här i världen som gör en lycklig. Vem som får en att vilja titta framåt. Så jag hyllar dagar som denna då man mår lite sämre. För ni måste erkänna att det finns ingen bättre känsla än att ha haft en dag då allt gått emot en och sedan få komma hem och bara känna värmen och kärleken. Då släpper allt och fast lite sentimentala känslor gnager kan man slappna av och låta sig bli älskad. Det är det härliga med livet!
Nä så nu ska jag sluta skriva. Regnet öser ner och jag sitter i en alldeles för stor tröja med ett par stickade sockar. Mina ligger och sover vid min midja och Janne sitter i vardagsrummet och väntar på mig. Nu lite film med tillhörande mys sen sova, och om jag kommer sova gott!
Hoppas ni också gör det:*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar