tisdag 6 juli 2010

Vägrar vara rädd.

God morgon allihopa! Satt just och skrev till Alex hur rolig morgon jag har. Helt underbart... NOT! Är iaf fint väder och pappa ringde igår då jag slog på mobilen och erbjöd sig skjutsa imorgon. Weei:D Enda samtalet i en lång rad som jag inte blev irriterad på. Vet dom bara menade väl och bara var oroliga. Men satans så det störde mig! Jag menar jag hade haft det bra i stan och mobilens batteri hade bara dött. Jag hade inte blivit våldtagen eller bortrövad av något psyk. Och även om så var fallet så vad kan dom göra åt det? Inse bara för att jag är tjej ska jag inte sluta leva och krypa längst väggar bara för att jag är själv. Jag har hur mycket rätt som vilken annan jävel att vara ute och gå hem SJÄLV om jag så behagar. För det är inte meningen att någon ska göra mig något... och om det sker så får man väll rycka på axlarna och säga "skit som sker" För hellre det än att gå runt och kolla misstänksamt på varje kille man möter då man är själv. Alla män är inte våldtäktsmän.
Nu ska jag försöka tänka lite positiva tankar innan jag anländer till jobbet och sluta vara bitter över min överbeskyddande omgivning.
Ha det bra och sträck på er då ni går ut idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar