torsdag 7 oktober 2010

Recept på lycka

Idag lagar jag recept för en perfekt dag. Dels för att jag är helt ledig och för att jag har sån lust till det!
Dagen startade med en lång promenad med Mina efter jag fått sova tills jag vaknade själv (helt underbart!) Sedan vankades det frukost. Och jag kände att jag ville lyxa till det. Skämma bort min älskling lite och visa att jag är tacksam för att han stiger upp med mig klockan fem varje dag bara för att göra frukost till mig... Det måste tackas!

Så frukosten bestod av:
* 1 Kokt ägg
* Ett glas apelsin juice
* 2 Goda fylliga frukost mackor
* En skål med en halv apelsin, ett tärnat plommon & lite vindruvor
* En kopp te "Japansk jordgubbs colada" från Thé-Shoppen

Så idag var en dag då multivitamin tabletterna tog lite semester;) Sen senare har jag planerat att göra en köttfärspaj till middag med lite kladdkaka till efterätt. Kommer bli en god dag för våra smaklökar!
Känns så kul att vara hemma en dag UTAN att ha några planer så man kan göra sådana här grejer, sätta lite guldkant i tillvaron. Skulle egentligen ha gymmat med Nunn klockan fyra, men hörde av mig så vi flyttade hurtigheterna till lördag istället. Så att jag kan göra allt som jag vill göra idag utan att stressa. Jag gymmade dessutom ändå igår med Lisa! Haha var rätt skoj faktiskt måste jag erkänna, gör jag gärna om.
Men nu vakas lite film för att smälta maten ordentligt. Har några att välja bland eftersom jag lånat av Alex:O Måste börja se så jag kan lämna igen dom också;)
Så nu bara slappa!
Ha det skönt allihopa;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar